Wie ben ik?

Esther van der Veld

Kindercoaching van der Veld biedt bijlessen gericht op basisschoolleerlingen, voortgezet onderwijs leerlingen, alsook Nederlands voor volwassenen.

Op dit moment ben ik full time werkzaam in het primair speciaal onderwijs. Mijn specialisatie is zorg. Daarnaast heb ik ervaring als Intern Begeleider (IB) en Remedial Teacher (RT).

Ik sta al jarenlang met ontzettend veel plezier en passie voor de klas, maar ik wil ook graag inspringen op de noodzaak en behoefte aan extra begeleiding voor kinderen in het primair- en voortgezet onderwijs. Jarenlang heb ik rapportgesprekken met ouders gevoerd. Het is altijd erg fijn om aan ouders en kinderen te kunnen vertellen dat hun kind het goed heeft gedaan. Ik ontkwam er echter niet aan ouders te moeten vertellen dat hun kind moeite heeft met bepaalde leergebieden. Dit is voor het kind en de ouder soms lastig en moeilijk. De school, de Ib-er en de leerkracht doen er alles aan om het kind zo goed mogelijk te helpen. Maar vaak hebben kinderen een extra steuntje in de rug nodig en kunnen ze alle extra hulp goed gebruiken. Deze extra hulp en steun wil ik aanbieden in de vorm van kwalitatief goede bijlessen.

Kinderen hebben de toekomst

Mijn hart en passie ligt bij het lesgeven en ik wil dit graag blijven doen. Kennis overbrengen aan kinderen, dat is waar ik jaren geleden voor gekozen heb. Het is erg fijn om met een klein groepje kinderen te werken en de voortuitgang goed te kunnen waarnemen.

Mijn doel is om kinderen verder te helpen in de basis voor hun verdere ontwikkeling en succesvolle toekomst. Wat ik geleerd heb van mijn ervaring binnen het onderwijs wil ik meenemen naar dit concept.

De reden waarom ik ervoor gekozen heb om leerkracht te worden, is omdat ik het onwaarschijnlijk mooi vind om kinderen te zien groeien. Dit krijgen leerkrachten alleen voor elkaar door kinderen op een positieve en eerlijke manier te benaderen.

Onze kinderen hebben de toekomst!

Esther van der Veld

Ingeschreven bij de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers.